dinsdag 26 juli 2011

DIY bloemetjes

Oke, het is dan misschien wel zomervakantie, toch heb 
ik de laatste tijd een herfstgevoel waar ik maar niet 
vanaf kom; die wind, regen, de herfstcollectie die langzaam 
binnendruppelt in de winkels..

We zouden natuurlijk heel eigenwijs kunnen zijn, zomerjurkje 
aan en gaan..naar het strand of het park, maar ik ben bang dat je ook daar 
het zomergevoel niet zal vinden, helaas. Vandaag had ik mij er 
wonder boven wonder volkomen bij neergelegd 
en heb ik mijn tijd nuttig besteed aan het maken van 
tientallen vilten bloemetjes. (Nuttig? Ja, nuttig!) 
 Waar je een hoop leuke dingen mee kunt doen.
Kennen jullie deze vrolijke etui nog? En was je ook fan?
Volg dan de deze DIY 'vilten bloemetjes' 


Wat heb je nodig?

Stap 1: Trek met potlood een kopje om op het vilt

Stap 2: Knip de cirkel uit

Stap 3: Vouw de cirkel dubbel

Stap 4: vouw vervolgens de cirkel nog een keertje 
dubbel (en voila! Daar is het bloemetje al!)

Stap 5: naai de kanten aan elkaar zodat 
het bloemetje in vorm blijft

Stap 6: Maak op deze manier zo veel bloemetjes
als je wilt (in alle kleuren van de regenboog) 
en naai ze bijvoorbeeld, als een slinger aan elkaar

..totdat je een applicatie of broche voor op je jurkje hebt.
Of voor op je herfsttrui natuurlijk :)

Tip: Stop de broche in een mooi doosje, strooi er wat confetti 
in als opvulling en geef hem als verrassing cadeau!

Wat zou jij maken van deze vilten bloemetjes?

6 opmerkingen:

Snorresnoes zei

Leuk idee! Wat ik zou maken... Ik ken mezelf, ik zou helemaal doorschieten en alle kleuren vilt kopen die er zijn en dan me helemaal suf fröbelen...
Jij bent ook flink in de weer met je foon, handig hè?!

maarnietvangrijs zei

Heel slim, je kunt je er beter maar bij neerleggen dat het al herfst is geworden.... en vrolijke dingen maken! Wij knutselen ons ook helemaal suf!

Pleuntje zei

Bedankt voor je reactie op mijn blog over de Hollandse huisjes. Mijn vriendin was er heel blij mee. En wat ik zou doen met de vilten bloemetjes ?
Ik zou er een vrolijk kussen van maken.
groetjes Petra

Lila Lime zei

Superleuk gedaan!
Enneh wat betreft dat zomerjurkje, dat doe ik dus gewoon (alleen heb ik d'r dan wel een spijkerbroek onderaan ;-)

Anoniem zei

Ik heb eigenlijk nog nooit iets met filt gemaakt. Maar wel leuk om een keer iets mee te proberen.
Ik zou er een mooi hartje van maken die je opvult.
leuke blog trouwens!

Jolijn zei

wat leuk!
ik vind je blog zo orgineel! ik ga je volgen.
ik hoop dat je terug wil volgen.

xx lijncreaties.blogspot.com